• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65558
+
-

محصولات غذایی ایران در راه  بازار کردستان عراق

صادرات
محصولات غذایی ایران در راه  بازار کردستان عراق

مدیرکل گمرک استان سلیمانیه عراق گفت: مصرف‌کنندگان و تاجران این منطقه از خرید و واردات کالاهای خوراکی ایرانی استقبال کرده و مسئولان ۲ طرف برای حفظ این وضعیت هماهنگی‌های کامل را دارند.
به گزارش ایرنا «وریا فرج‌محمد» افزود: تمام هماهنگی‌ها بین گمرکات ۲ کشور در زمینه ترانزیت و ورود کالا و در حوزه استان سلیمانیه وجود دارد. 

وی با بیان این‌که از ورود کالاها و محصولات خوراکی ایرانی به سلیمانیه استقبال می‌شود، افزود: تا زمانی که خرید این کالاها به ضرر تولید داخلی کردستان عراق نباشد، در زمینه واردات این کالاها ممانعتی نمی‌شود. مدیرکل گمرک استان سلیمانیه یادآور شد: در راستای حفاظت از تولید داخلی، از ورود و صادرات محصولات ایرانی که در داخل کردستان عراق یا سلیمانیه تولید می‌شود، ممانعت به عمل می‌آید.
 
فرج محمد به رسمی شدن فعالیت مرز سیرانبند بانه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از این مرز فقط برای صادرات کالا از ایران به عراق استفاده می‌شود و رسمی شدن آن نیازمند داشتن شرایط لازم است. وی از برنامه‌‌ریزی برای رسمی شدن این مرز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: داشتن ۱۰۰ کیلومتر مساحت از جمله شرایط رسمی شدن مرز است که امیدواریم زودتر این موضوع در سیرانبند بانه اتفاق بیفتد.

این خبر را به اشتراک بگذارید